Projectervaring Kattenberg-IT

 
     
 

Diverse functies en projecten als freelancer vanuit Kattenberg-IT van maart 2005 tot en met heden:

 
     
   
nov2016-heden Cursustraject systeemontwikkelaar/programmeur  
In het verleden heb ik ruime ervaring opgedaan met programmeren, zoals Algol (voorloper van Fortran), Pascal, MS Access en met name 4GL Progress in een relationele database-omgeving (op zowel Unix als Windows platform). Ik heb nu de ambitie om in korte tijd gedegen kennis op te doen van moderne programmeertalen, zoals Java, .Net en Php, waarna ik hopelijk een vaste of tijdelijke functie, dan wel een traineeship of freelance opdracht kan krijgen waarin ik mijn kennis en ervaring aan bedrijven aan kan bieden en zelf meer ervaring op kan doen met deze moderne programmeertalen. In december 2016 heb ik het certificaat gehaald van J2SE 1.4: Java Fundamentals en in januari 2017 heb ik een certifcaat behaald m.b.t. Agile Software ontwikkel methoden. En in maart 2017 heb ik het certificaat Java SE 8 Programmer I gehaald, dat voorbereidt op het Java/Oracle examen 1Z0-808 Java SE 8 Programmer I.  
     
   
nov2015-heden Penningmeester Co÷peratie ECO Oostermoer Verbindt  
Vrijwilligerswerk / non-profit. Promotie, realisatie en exploitatie van glasvezel netwerken voor en door de inwoners van de gemeenten Tynaarlo, Aa en Hunze en Borger-Odoorn   
     
   
     
jul2013-aug2015

Sabbatical year

 

Nadat we in de zomer van 2013 onze woonboerderij in het midden van het land verkocht hebben, ben ik vanaf begin 2014 samen met mijn vrouw bijna 10 maanden op wereldreis geweest. Dat was een zeer bijzondere ervaring! We hebben 12 landen bezocht op 4 continenten. Een ervaring voor het leven! In die periode heb ik uiteraard geen betaald werk verricht. In de zomer van 2015 zijn wij verhuisd naar een nieuwe plek in zuidoost Drenthe. Vanaf september 2015 ben ik weer beschikbaar voor werk of opdrachten, met name in de provincies Drenthe en Groningen.

 
     
   
jan2013-jul2013

Een website is nooit af: Laat nu een Webscan uitvoeren!

“Datum laatst gewijzigd 14 juni 2010” Klinkt u dat bekend in de oren? Of een laatste "nieuwtje" van augustus vorig jaar? Veel kleinere bedrijven en zzp-ers hebben een eigen website. Maar vaak kan er vrijwel geen tijd gevonden worden voor het noodzakelijk onderhoud van de website.

Begin 2013 ontwikkelde Kattenberg-it daarvoor een nieuwe uitgekiende dienst: de Webscan. Wij beoordelen uw website pagina voor pagina en komen met een kort rapport met bevindingen en aanbevelingen.

Maak een vrijblijvende afspraak voor een Webscan om te bezien hoe het regelmatig onderhoud of die aanpassing van uw website, die u al tijden van plan bent, er uit kan zien. Uiteraard zijn wij u graag van dienst om de aanbevelingen voor u uit te voeren, zodat uw website snel weer helemaal up-to-date is.

Heeft u de smaak te pakken? Neem een abonnement op de webscan, zodat wij u regelmatig kunnen helpen om uw website up-to-date te houden!

 

     
   

jan2012- dec2012

Zakelijk Leider Theaterspektakel Glasliefde Leerdam

Co÷rdineren en uitvoeren van alle zakelijke en administratieve aspecten van de organisatie van een groot theaterspektakel op locatie, zoals aanvragen subsidies, regelen vergunningen, opstellen en afsluiten contracten, opzetten en bijhouden boekhouding, etc.

Opzetten en bijhouden van de website en alle voorkomende ICT-werkzaamheden, zoals opzetten ticketshop met iDEAL-betaling en koppelen daarvan aan de website, bijhouden Twitter en Facebook, bijhouden relatiebestand, uitvoeren mailings via e-mail, etc.

 
     
   
jan2010 - apr2012

Co÷rdinator Verbouwing en Bestuursvoorzitter bij Stichting GO Leerdam te Leerdam

Co÷rdinatie van de verbouwing en inrichting van een voormalige gymzaal in Leerdam tot Cultuurcentrum met theaterzaal, oefenruimtes, foyer en keuken inclusief alle nodige voorzieningen, zoals sanitair, gas, elektra, CV, ventilatie, brandveiligheid, geluidsisolatie, etc.

Ook ben ik verantwoordelijk voor het overleg met de gemeente, aannemer, subsidiŰnten, huurders, etc tbv vergunningen, contracten, opdrachten en financiering.

 
     
 
 
jan2008 - sep2010

Project Manager bij ING Groep / Nationale Nederlanden te Amsterdam, Rotterdam en Den Haag

Projectleiding van een aantal ICT infrastructuur projecten waarbij vanuit enkele legacy-systemen externe koppelingen moeten worden aangepast en een jaarprogramma op het gebied van het up-to-date houden van de verzekeringstechnische applicaties van NN.

Aansturing van en communicatie met betrokken interne en externe partijen op basis van Prince2 (GPL) methodiek.

Adviseren omtrent verbeteringen m.b.t. de inrichting van de IT-omgeving en project management procedures

 
     
 
 
mrt2007 - okt2007 Project Coördinator ICT bij International Card Services – VISA Card/Master Card (onderdeel Fortis Groep) te Amsterdam/Diemen;

Projectleiding van een aantal technische ICT projecten op het gebied van iSeries (AS/400 systemen) en telefonie (CTI).

Aansturen van en communicatie met betrokken interne en externe partijen op basis van Prince2 methodiek.

Adviseren omtrent verbeteringen m.b.t. de inrichting van de IT-omgeving .

 
     
 
 
jun2006 - dec2006 Interim Incident Coördinator ICT bij het Jeroen Bosch Ziekenhuis te 's-Hertogenbosch

Dagelijkse coördinatie en aansturing van de Servicedesk ICT (8 medewerkers) t.b.v. ca. 4000 werknemers en 2000 werkplekken en diverse locaties in en rond ’s-Hertogenbosch. Verantwoordelijk voor de coördinatie van de afhandeling en escalatie van incidenten, vragen m.b.t. hardware, software, netwerk en data. Adviseren omtrent verbeteringen m.b.t. de Servicedesk ICT en de ITIL processen incidentbeheer, wijzigingsbeheer, configuratiebeheer en probleem beheer.

 
     
 
 

nov2005 - dec2005

Interim Coördinator Helpdesk bij AbvaKabo te Zoetermeer
Dagelijkse coördinatie en aansturing van de eerstelijns Helpdesk t.b.v. 550 medewerkers en ruim 40 afdelingskantoren en het adviseren omtrent verbeteringen m.b.t. de eerstelijns Helpdesk en het probleem- en wijzigingsbeheer  
     
jul2005

Adviseren Huisartspraktijk Dekker te Grootegast (Groningen)

Advies- en inkoop: adviseren m.b.t. de volledige ICT-infrastructuur van een nieuwe huisartspraktijk te Grootegast (Groningen), begeleiden van het inkooptraject en onderhandelen met diverse leveranciers

 
     
 
 
mrt2005 - jun2005

Projectmanager bij NextiraOne te Den Haag, een leveranciersonafhankelijke 'system integrator' van communicatie-oplossingen;

Projectleiding van een ICT infrastructuurproject in de centrale computerzaal van het ANWB hoofdkantoor te Den Haag. Ervaring met het opzetten en aansturen van de interne projectorganisatie. Het opstellen en uitvoeren van test- en implementatieplannen. Verder het aansturen van externe partijen, waaronder Pink Roccade en Getronics. En ervaring opgedaan met projectmanagement methodiek Prince2  
     
 
 
     
 

Diverse functies in vast dienstverband van 1974 tot eind 2004:

 
     
   
okt1999 - okt2004 Manager Informatievoorziening en Automatisering bij Alcredis Finance B.V. (onderdeel van de Louwman Groep) te Vianen, financierings-maatschappij gericht op zakelijke en particuliere kredietverstrekking en leasing in de autobranche
Alcredis Front Office Systeem: mogelijk gemaakt, dat de Alcredis financiering- en leaseproducten door alle Toyota, Lexus en Suzuki dealers in de showroom aan de klant aangeboden kunnen worden  
Diverse systeemontwikkel projecten: het realiseren van diverse kleine en grote (maatwerk) aan-passingen met name op het informatiesysteem van Alcredis, waarin alle gegevens m.b.t. financieringen, klanten, dealers, etc. bijgehouden worden. O.a. introduceren nieuwe producten, aanpassen aan nieuwe BKR-systeemeisen, diverse interne verbeteringen, etc.  
Diverse systeem- en netwerkbeheer projecten: standaardisatie van het printerpark, gedeeltelijke vervanging van het netwerk, het invoeren van een gestandaardiseerde desktop op alle werkplekken, vervanging van het serverpark, etc.  
Diverse omvangrijke inkooptrajecten: vervanging van twee AS/400 machines(IBM iSeries), vervanging van een groot deel van alle PC-werkplekken, vervanging van alle printers, introductie kleurencopiers en printers, etc.
Alcredis Euro Project: vanaf medio 2000 tot einde 2001 (c.q. begin 2002) algeheel projectleider voor het bedrijfsbrede Alcredis Euro Project. Hiervoor is een projectorganisatie opgezet, waarbij alle geledingen van de organisatie betrokken waren.  

Risico-analyse en voorbereiding (externe) uitwijk

 
Alcredis Millennium Project: gedurende de laatste maanden van 1999 als projectleider bijgedragen aan de afronding van het Alcredis Millennium Project  
Advisering aan, overleg met en rapportage aan de centrale Stuurgroep Automatisering en de directie;  
     
   
jun1996 - sep1999 Hoofd Automatisering bij Arenda B.V. (onderdeel ING-Groep) te Nieuwegein, financierings-maatschappij gericht op financieringen en leasing t.a.v. particuliere investeringen in en rond het woonhuis
Nieuw kantoor : Gehele verhuizing van het kantoor naar een nieuwe locatie, inclusief aanleggen nieuwe netwerkbekabeling, nieuwe actieve componenten, telefooncentrale en centrale computerruimte  
Diverse systeemontwikkelprojecten: maatwerkontwikkeling doorlopend krediet product, millennium-controle van alle maatwerk-programmatuur, etc.  
Diverse systeem- en netwerkbeheerprojecten: standaardiseren van PC-werkplekken en printers, nieuwe servers  
Inrichting en implementatie van het relatiebeheer-pakket Scope  
     
   
nov1991 - mei1996 Coördinator Informatievoorziening en Automatisering bij N.V. Gouda Vuurvast te Gouda, producent van vuurvaste bouwmaterialen en industriële oveninstallaties
Implementeren, uitbreiden en onderhouden van een nieuw orderafhandelingssysteem  
Aanleggen van netwerksegmentatie  
Integreren van het financiële systeem, het inkoop-systeem, het ovenbouw systeem en het orderafhandelingssysteem  
     
  Van 1974 tot 1991 ben ik werkzaam geweest in het plaatselijk vormingswerk als Activiteitenbegeleider bij Vormingscentrum De Raadskelder in Utrecht en later als Algemeen Coördinator bij Servicecentrum De Kargadoor eveneens in Utrecht  
<home